czwartek, 23 kwietnia 2020

Rozpoznawanie figur przestrzennych kl.6

Dzień dobry. 
W życiu codziennym otaczają nas figury, które maja trzy wymiary, czyli BRYŁY.




Od dzisiaj przechodzimy do nowego działu matematyki ---
będziemy opisywać, wykonywać, rysować, nazywać figury przestrzenne, czyli bryły.
Znasz już takie bryły:

 PROSTOPADŁOŚCIANY - czyli bryły, których każda ściana jest prostokątem. 
Niektóre z nich (w kolorze zielonym) są SZEŚCIANAMI. 
Sześcian to prostopadłościan, którego wszystkie krawędzie są równe, czyli wszystkie ściany są kwadratami. 

 

 Słyszałeś o GRANIASTOSŁUPACH (pod koniec klasy piątej)
Otwórz sobie tryb pełnoekranowy!!!


Jak widzisz nazwa graniastosłupa związana jest z figurą, która jest w postawie.

Piramidy egipskie to OSTROSŁUPY.

Ich nazwa także związana jest z figurą w podstawie.



Poniższy rysunek przedstawia KULĘ

STOŻEK




Tutaj mamy WALEC

Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 103 i wykonaj zadanie 1. 

Do zobaczenia.  










Działania na potęgach kl.7



Z uśmiechem przypomnijmy własności działań na potęgach. 
Sprawdź, czy dobrze rozwiązane masz zadanie z zeszytu ćwiczeń.
Jeśli masz jeszcze wątpliwości co do działań na potęgach obejrzyj film

Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 98 i rozwiąż z zadań 5, 6 i 7 podpunkty a i b.

A teraz czas na


 kartkówkę z działań na potęgach. ZAPRASZAM na CLASSROOM.

DO ZOBACZENIA


Średnia arytmetyczna.

Witam.  Zadania z zeszytu ćwiczeń  TUTAJ  Czasami słyszymy "średnie wynagrodzenie", "średnia ocen", "średnia...